Bara random

Imorgon är det tre år sen Nicklas och jag träffades. Man kan säga vad man vill om vårt förhållande, men när tre års gemenskap bara försvinner så lämnar det ett tomrum. Plötsligt bor man ensam, som på väldigt många sätt är jätte skönt, men på lika många sätt fruktansvärt tråkigt. Efter jobbet sitter man ensam. Tycker inte riktgit om att vara ensam på kvällarna... man är ju mörkädd...  Kvällarna är jobbiga, precis när man ska sova. Varför ska man ligga och tänka på sånt som man mår dåligt av? Jag ska inte påstå att jag mår dåligt, men livet känns lite tugnt just nu. Inga planer, inga drömmar.. Flyter mest bara runt som en boll av ovetande. Jag har ju under fem år dansat på heltid, och senaste året så mycket jag kunnat på min fritid. När jag var 11 bestämde jag mig för att jag ska dansa! Klart man har velat många gånger på om dansen är något att satsa på, men nu har jag nog bestämt mig för att det inte är det. Vet inte vad jag vill göra istället bara. Dans är ju det enda jag kan, det enda jag är bra på. Men det känns inte rätt, jag kommer nog inte sluta dansa, det klarar jag inte, men vad skulle jag kunna bli? Är ju inge vidare till lärare, och dansare är impossible! Dansen är inte mitt liv, men har varit en stor del utav det i många år. Vad ska jag fylla mitt liv med nu istället då? När man tvingas bli vuxen och måste börja planera sin framtid. Vad vill jag göra? Vart vill jag bo? Hur ska mitt liv se ut? Så många frågor... jag vet faktiskt inte..

Kommentarer
Postat av: Anna

Följ ditt hjärta, lillasyster. Det är det viktigaste. Kanske flytta upp till Härnösand en stund medan du funderar...?

Kram

2011-06-15 @ 22:02:49
Postat av: Frida

Men hjärtat mitt, så får du ju inte tänka. Du är bra på många saker !

Inte vara ledsen :(

Du får höra av dig när det är något. Finns för dig dygnet runt, bara att slå en pling eller vad som helst!

Puss o kram lööv yooou

2011-06-15 @ 23:36:59
Postat av: elin har ordet

men varför har du bestämt dig för att dans inte är grejen? :( du är jättebra lärare och en fantastisk dansare!

2011-06-16 @ 10:55:00
URL: http://elinhartonen.blogg.se/
Postat av: Ewwe

Elli, du är väldigt väldigt bra på massa annat oxå :) <3 Framtidsångest är ngt som alla drabbas av, men det löööser sej.. om inte annant kan du alltid komma till Malmö och fundera över en helg(A) Saknar dej!

2011-06-16 @ 10:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0