Vardagens små äventyr

Ursäkta bloggtorkan de senaste dagarna, men jag har knappt varit hemma. I onsdags mådde jag peachy keen, inget fel på mig alls. Vaknade på torsdag och tog mig till jobbet, och inser att jag har ingen röst... Damn!!! Det var ett flertal kunder som skrattade åt mig.. hmpf.. jag gjorde mitt bästa men det är inte så lätt att ta betalt när man knappt hörs. Efter jobbet åkte jag hem en snabbis och packade för att sen åka in och sova i stan. På fredag var målet Öland(!) med ett trevligt gäng: Elin, Martin, Quang, Marcus, Rosanna och lite nya bekantskaper: Maja, Andreas, Emelie, Malin, Ola, Wiktor och Max. När vi väl kommit iväg en halvtimme sent (som inte alls var mitt fel förresten...) körde vår karavan med 4 bilar. Vi hann till Kalmarrondellen, när mr. Marcus ringer och säger att de stannat för att tanka. OK. Vi stannar och väntar. När vi kommit iväg så kör vi i ca 5 minuter innan Majas bil svänger av, vi följer efter. PUNKA.. jahapp.. De händiga grabbsen byter däcket och vi kör vidare mot närmaste mack för att pumpa i lite luft i max 80 km/h -däcket. Nästa stopp: McDonalds i Nybro. Och en snabbkoll så att luften i reservdäcket fanns kvar. Resan tog ungefär 4 timmar sammanlagt, om man räknar från när vi skulle startat. Framme på Öland spelade vi brännboll, grillade, slogs i blindo med tidningar, lekte charader och hade det skoj! På natten sov vi i bilarna, inte jätte bekvämt men det funkade. Efter lite mat och promenerande på stan åkte vi hemåt. På kvällen åkte jag in till stan igen för att mysa lite med Pauline, Marcus och Amanda. Vi tittade på Sanctum, en riktigt bra film som läskigt nog är verklighetsbaserad. Sov över i stan igen (tack för sovplatsen Quang!!!!) och nu är jag hemma tillslut. Har lite mer röst än jag haft de senaste dagarna, men mår inte jätte bra. Så nu ska jag kurera mig och njuta av lite lugn och ro! Bilder från Ölands äventyr kommer när jag lyckats sno till mig några, duktiga jag glömde ju min kamera...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0