En dag som alla andra?


Jaha, alla hjärtans dag idag då. Är det en dag som världens alla butiker har konspirerat ihop för att såhär efter jul och rea kunna få igång konsumeringen av meningslösa prylar igen? En dag då alla svävar på rosa moln och älskar allt och alla eller sitter och gråter och är bittra över sin ensamhet, förbannar denna dag då alla andra verkar vara så lyckliga. Eller så är det en dag då man bara kan ta tillfälle och tänka över alla de som är viktiga i ditt liv och visa hur mycket du uppskattar dom. Men behöver man en speciell dag för det? En dag om året räcker alltså?

Nu ska jag poängtera att jag inte står för några av dessa påståenden, bara reflekterar lite. Jag tycker att man ska göra och känna precis som man vill. Inte tänka så mycket. Det är en dag som alla andra. Jag vet att man visar de man älskar hur mycket de betyder för en mer än en gång om året.

Vill du köpa en massa meningslösa prylar gör det. Ge dom med kärlek så betyder de allt i hela världen. Vill du visa din kärlek på andra sätt så gör det. Eller strunta helt i denna dagen och allt pink and fluffy som förknippas med den. Man måste inte vara romantisk och gullig bara för att det är den 14e februari, god knows I wasn't...


Hur som helst! Ha en fin alla hjärtansdag! Ha en fin helt vanlig dag!

Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0